seohaberleri Kıdemli Üye

Kayıt Tarihi: 28-Mayıs-2020 Ülke: Turkiye Gönderilenler: 2881
|
Gönderen: 05-Mayıs-2022 Saat 15:09 | Kayıtlı IP
|
|
|
İtme sürme metodu köprü yapımında kullanılan işlemi
hızlandırma ve sağlamlaştırma metodudur. Normal köprü
yapım yöntemlerine göre depreme karşı daha dayanıklı
olmaktadır. Yapım aşama süresini kısaltması avantajıyla
da günümüze kullanılan bir yöntem olmuştur. Bu köprü
otoyol veya viyadüklerin yapım aşamasında fırlatma
köprüsü da denilen terim ismiyle
Launching Gantry özel
amaçlı bir mobil portal vinç kullanılmaktadır.
Öngerilmeli betondan kiriş köprüleri için esas olarak
benimsenen yöntemlerden birisi de
itme sürme metodudur.
Dünyada birçok alanda kullanılmaktadır. Türkiye’de yeni
yeni kullanılmaya başlanmış olup henüz yaygın hale
gelmemiştir. Bu yöntemin en büyük avantajlarından birisi
de ayak açıklık mesafelerini artırmaktır. 40 metre ile 60
metre arası değişebilen açıklıklar geçilerek bu yöntem
sayesinde 700 metre 800 metre gibi büyüklüklere
çıkılmaktadır. Türkiye’de bu yöntem
çelik köprüler
sınıfında olan 1915 Çanakkale Köprüsü inşaatında
kullanılmıştır.
Projeye göre geçici veya kalıcı köprü ayakları
yapıldıktan sonra bir veya iki ayak arasına döküm sahası
kurulur. Uzun kalıplar sayesinde itme işlemi ile yavaş
yavaş yollar oluşturulup diğer bir ayağa kadar
ilerlenmektedir. Kalıp döküm sahası geri dönüştürülebilir
ve yeniden kullanılabilir bir alan olduğu için maliyet
oldukça azalmaktadır. Bu yöntem genellikle köprü düz
olduğunda ya da uzunluk boyunca sabit bir eğrilik oranına
sahipse tercih edilmektedir. Kalıp sabit ölçülü
olduğundan yapılan yol da sabit ölçülü olmaktadır.
Firmamız olarak her geçen gün birçok projeye imza
atmaktayız. Altyapı, makine imalatı ve inşaat alanlarında
hizmetler sunmaktayız. İşlerinde uzman ve tecrübeli
ekibimizle her geçen gün yeni projelerle kendimizi
geliştirmekteyiz. Daha fazla bilgi almak ve bizimle
iletişime geçmek için
www.pyes.com.tr
ziyaret edebilirsiniz.
|