b.a.f. Kıdemli Üye

Kayıt Tarihi: 27-Temmuz-2010 Ülke: Turkiye Gönderilenler: 2855
|
Gönderen: 27-Eylül-2013 Saat 20:02 | Kayıtlı IP
|
|
|
Ödev, bir konudaki ana düşünceyi anlamak amacı ile yapılan okuma, bir
konuyu inceleme, özet çıkarma, sözlük kullanma ya da kaynak kitapların
kullanılması yollarıyla sınıfta kuramsal olarak öğretilenin, evde
uygulamaya geçirilmesidir.Ödev, çocuklara iki şey öğretir: Birincisi,
ödev, çocuklara becerilerini geliştirme ve pratik yapma imkânı verir.
Becerinin de geliştirilmesi için pratik şarttır. Çocuk, yepyeni birçok
konu öğrenir ve bunları uyguladığı, alıştırmalarla pekiştirdiği zaman
gerçekten bilgiyi edinmiş olur. İkincisi ise sorumluluk, öz-disiplin,
bağımsızlık, sebatkârlık ve zaman kontrolü gibi uzun vadede çocukların
sadece sınıfta değil, işlerinde ve günlük yaşantılarında da onları
başarıya götürecek becerilerin kazanılmasına aracılık etmesidir. Çocuk
ödevini yaparken belli kriterlere uyması gerektiğinden, disiplinli
çalışmayı, problem çözmeyi öğrenir, başarıyla tamamladığı ödev
özgüvenini yükseltir. Zamanı iyi kullanmayı öğrenir, derslere
hazırlıklı gireceği için, bir sonraki derste motivasyonu daha yüksek
olur.
2. Çocuklar neden ödev yapmak istemezler?
Çocuklar, çoğunlukla eve ödevle gelirler. Evde yapılacak bu çalışmalar
için de belirli bir zaman ayırmak önemlidir. Bu çalışmanın karşısına
dikilen en önemli engellerden biri başlayamamaktır. Kimi çocuklar,
ödevlerine doğrudan başlar, istekle çalışır ve bitirirler. Kimi çocuklar
ise ödevlerine yönelmede giderek artan bir ilgi ve çaba gösterir. Eski
alışkanlıkların da etkisiyle daha geç sonuca varırlar. Kimileri ise, bir
türlü ödevine başlayamayan, eğlenen, ancak yumurta kapıya geldiğinde
zorlama ve uyarmalarla harekete geçen çocuklardır.
Çalışmalarının engellenmesi için birçok nedenleri vardır; Tv İzlemek,
ders dışı yayınları okumak, kapıya gelen bir arkadaş, sokakta oynanacak
bir oyun, evde yapılan bir uğraş ve daha pek çok şey…
3. Ödev yapmak istemeyen çocuğa karşı anne- baba ve öğretmenin tutumu ne olmalıdır?
Çocuklar eve geldiğinde belli bir dinlenme süresine ihtiyaç duyarlar. Bu
arada ikindi kahvaltısını yapabilir, anne-babası ile sohbet edebilir ya
da biraz oyun oynayabilirler. Çocuğun hangi saatte, nerede ve ne kadar
süre çalışacağına çocukla işbirliği içinde karar verilmelidir. Çocuğun
ödev yapması stres konusu olmamalıdır. Bazen anne-babalar arasında
tartışmalara sebep olan çocuğun ödevi, onun sorumluluğudur ve bunu
çocuğun anlaması gereklidir. Bu konudaki tartışmalar çocuğun önünde
yapılmamalı, anne-baba aynı fikirde görülmelidir. Aksi halde çocuk kendi
isteğine en yakın ebeveyne uyacak, belki ödevini yapmamayı ya da
ertelemeyi seçebilecektir.Çocuk arada bir ödevini yapmak istemeyebilir.
Bu durumdaki öğrenci yaptığı davranışın sonucu ile karşılaşmalı, bu
durumda çocuğu zorlamak yerine, öğretmeni ile işbirliğine girerek
ödevini yapmaması sonucunu okulda yaşamalıdır. Bu konuda cezalar vermek
yerine, davranışının sonucu ile çocuğu karşılaştırmak daha yerinde olur.
ilk okul ödevleri
4. Çocuğa ödev yapma alışkanlığı nasıl kazandırılır?
Anne-babalar öncelikle çocuğun kendi hareketlerinin sorumluluğunu
kendisine bırakmakla ve ev ödevlerinden kendisinin sorumlu olması
gerektiğini öğretmekle işe başlayabilirler. Birinci sınıftan itibaren
anne-baba, tutumlarıyla ödev sorumluluğunun kendisiyle öğretmen arasında
olduğunu anlatmalıdır. Bu konuda çocuğu sürekli uyarmak, cezalandırmak
yersizdir. Çocuk istemedikçe ödevine karışılmamalı ve denetlenmemelidir.
Anne-babalar, öğretmenin çocuğu kendi başına çalışmaya yöneltme
konusunda gösterdiği çabalara yardımcı olmalı ve uygulamalıdırlar. Okula
yeni başlayan çocukların düzenli bir okul yaşamı ve okul ödevleri
alışkanlığına sahip olabilmeleri için anne- babaların yardımlarına ve
düzenlemelerine ihtiyaç duyabilirler. Anne- baba öğretmenin de
yardımıyla çocuklarına bir plan hazırlayabilirler. Öğretmenler, verdiği
ödevlerin çocuk için çekici olmasına, bilgi, görgü ve yeteneklerine
orantılı olmasına özen göstermelidirler.Ödev yapma alışkanlığının
kazandırılmasında ayrıca zaman ve uygun bir yerin bulunması da çocuk
açısından çok önemlidir. Tutarlı ve sabit bir zaman seçilirse çocuğun
iyi ödev alışkanlıkları geliştirmesi daha kolay olmaktadır. Ödev saati
olarak gün içinde çok geç olmayan, daha erken bir saat seçilebilir. Daha
sonra yapacakları güzel işler için zamanlarının kalmış olması onların
ödevlerini tamamlamada yüreklendirir.
Ödevlerin tamamına ödev sitemiz odevhazirla.com adresinden ulaşabilirsiniz.
|