implant


  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  Forumu AraArama  YardımYardım
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Site Tanıtımı
 ASPTurkiye.com Forum : Site Tanıtımı
Konu Konu: Çağrı merkezi akustiği Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Mesaj << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
osman75
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 03-Kasım-2013
Ülke: Turkiye
Gönderilenler: 435
Gönderen: 28-Ağustos-2014 Saat 12:08 | Kayıtlı IP Alıntı osman75



Aynı anda konuşan bir çok çalışanın sesi  eğer akustiği olmayan bir mekanda iseniz katlanarak çoğalmakta ve gürültü haline gelmektedir. Sürekli gürültülü mekanda çalışan kişiler duyamadıklarını düşündüklerinden seslerini yükseltmeye başlarlar. Bu durumda gürültü artmaya devam eder. Gürültü ise iş hayatında bir süre sonra stres artışına ve mutsuzluğa sebep olur. Sürekli yüksek sesle konuşan çalışanlar ise zaman içimde ses telleri ile sorunlar yaşamaya başlarlar.

Akustik ihtiyacı neden vardır? Ses dalgası önce kulağınıza geliyor ki buna ilk yansıma deniyor. Aynı ses arkadaki duvara çarpıp yeniden kulağınıza geldiğinde buna ikinci yansıma deniyor. İkinci yansıma birtakım faz bozukluklarına yol açtığından doğru sesi yakalamak için ikinci yansımaların dağıtılarak engellenmesi gerekiyor. Bu ise ancak soğurucularla sağlanyor.

Ağır yansımaların olduğu mekanlarda ise duvara ya da zemine halı gibi aksesuarlar veya duvarlara ses emici paneller koyarak, yansıyan sesleri belli oranda absorbe etmek de mümkün olabiliyor. Tabiki bu akustik düzenlemelerin belli limitleri olduğunu da unutmamak gerekiyor. Bu tarz tekniklerle herhangi bir odanın akustiğini mükemmel hale getirmek her zaman mümkün olmayabilir.

Amaç odanın mevcut akustiğini olabildiğince iyileştirmeye çalışmaktır. Günümüzde modern çağrı merkezlerinde akustik gergi tavanlar, antistatik halılar ile ve perde sistemleri ile mekanların akustiği sağlanabiliyor. Duvarlarda mobilya veya ahşap kullanılması yansımaların azalmasına neden oluyor. Düz ve parlak duvarlar yerine lamine ve ahşap ya da ses emici materyalden yapılan duvar dekorasyonları aksutiğin oluşmasına fayda sağlıyorlar. Çağrı merkezi mobilyası üreten firmalar ise ses emici paneller üreterek çalışanlar arasında Ses izolasyonunu sağlayıp yansımayı azlatabiliyor.

Ancak tek başına mobilyanın yansımayı sağlaması imkansız. Maalesef bir çok orta ve küçük boy çağrı merkezinde akustik çalışması yapılmamakta ve aynı okul kafeteryasında duyduğunuz tabak çanak sesleri gibi bir uğultu duyulmaktadır. Bu ortamda çalışanların sağlığı ve çalışma kalitesi bozulmakta ve bir süre sonra işten ayrılmalar ya da müşteri şikayetleri çoğalmaktadır.

__________________
müzik dinle
warezom
tümsarf
Yukarı Dön Göster osman75's Özellikler Diğer Mesajlarını Ara: osman75
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce Giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Powered by Web Wiz Forums version 7.91
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide

Bu Sayfa 0,0625 Saniyede Yüklendi.