denied Yeni Üye
Kayıt Tarihi: 28-Mart-2019 Ülke: Türkiye Gönderilenler: 10
|
Gönderen: 15-Haziran-2019 Saat 17:37 | Kayıtlı IP
|
|
|
Billboard kullanımı Açıkhava ( outdoor ) reklamcılıkta en fazla tercih
edilen mecralardan birisidir. Hem diğerlerine göre maliyetinden hem
de daha fazla kişiye erişme fırsatı olduğundan tercih edilmesi diğer
mecralara göre daha fazladır. Ama burada asıl önemli olan bu
mecranın nasıl seçilmesi ve nasıl kullanılmasıdır.
Burada asıl konu markanız ve hedef kitleniz aranızdaki bağdır. Belki
markanız hiç billboarda çıkmaya gerek olmayan bir markadır. Bu
durumda billboarda yapacağınız harcama gereksiz bir harcama
olabilir veya yapacağınız çalışma imaj çalışmasıdır bunun için ayrı bir
strateji kullanılmalıdır.
Ne zaman billboard reklamı vermeliyim ?
Markanız ile billboard kullanımına karar verdikten sonraki aşaması
bunun zamanlamasıdır. Sunduğunuz hizmetler veya ürettiğiniz
ürünler asıl zamanlamanızı belirleyen unsurdur. Örneğin; soğuk
içecek üreten bir markasınız. Kışın billboard reklamı vermek yerine
yazın vermeyi tercih edersiniz. Veya bir eğitim kurumusunuz erken
kayıt dönemlerinde kullanmayı tercih edersiniz. Buradaki ana nokta
hedef kitlenize ulaşacağınız doğru zamanı bulmaktır.
Hangi billboardları kullanmalıyım?
Billboardları kullanmaya karar verdiniz zamanı da seçtiniz peki
kaçtane almak gerekir veya nereleri almak gerekir? Burada
bütçenize göre mi bir belirleme olacak yoksa belirlemeye göre mi bir
bütçe belirleyeceksiniz ilk kilit sorumuz budur. Bundan sonra hedef
kitlemizin yoğun olduğu noktalar ilk tercihimiz olmak üzere
satışımızın artacağı noktalarda alım yapabiliriz. Eğer hedef kitlemizin
olmadığı noktalarda alım yapar isek bütçemizi efektif kullanamamış
olacağız. Burada en efektif maliyet ile en fazla etkileşim markamızın
asıl amacı olmalıdır.
Koperatiff Outdoor Reklam
Ajansı
|